HTML

Jógaliget blog

Ebben a blogban a Jógaliget és Fitness Stúdió munkatársai (Timka, Ákos és Ádám) írnak a sportos életről. Van itt mindenféle info jógáról, TRX-ről, Spinningről és más sportokról. www.jogaliget.hu

Friss topikok

  • kudné: Szuper ez a cikk! Én nem rég találtam rá a TRX-re ami nagyon bejött nekem még akkor ha nem "tökéle... (2017.01.23. 15:55) Neked is jó lehet a TRX?
  • Bálintné Nagy Zsófia: Tetszett a cikk, hasonlóan az "itt fáj, ott fáj" miatt jógázom egyre többet. A gerincjóga nagyon j... (2013.04.02. 18:35) 6 ok, amiért egyre népszerűbb a jóga
  • Téltábornok: Köszönöm a tippeket,és válaszokat!Ha lesz egy kis időm, akkor mindenképp elmegyek dokihoz, már sze... (2013.01.22. 00:38) Gerincfájás? Itt a megoldás - 2. rész

2013.11.01. 20:59 JuhaszAk

Fantasztikus átalakulás! Mínusz 14 kg mindössze 6 hónap alatt

Zsolt akkor kezdett el fogyókúrázni, amikor a mérlegre állva 100 kilót látott a kijelzőn.

Elmondása szerint ekkor „sokkot kapott”, mert soha életében nem volt még ilyen súlyos egyéniség. Még azon a napon elkezdett fogyókúrázni, majd egy hónapra rá elkezdett TRX-ezni. Ma a mérleg 86 kilót mutat, azaz mindössze 6 hónap alatt 14 kilót adott le és a fantasztikus átalakulásnak garantáltan nincs vége!

IMG_4895.JPG

100 kiló

 

zsolt.jpg

6 hónappal később 86 kilósan, büszkén és boldogabban

 

Amikor elkezdted a fogyókúrád, akkor először az étrendeden változtattál és csak később kezdtél el sportolni. Miért jött a sport később képbe?

Idén márciusban kezdtem el először diétát, és áprilisban a TRX-et. Azért csak egy hónappal később kezdtem sportolni, mert nehezen szántam rá magam. Kifogásokban jó voltam! De a feleségem hozzátok járt a Jógaligetbe, ezért elkísértem és kerestem magamnak egy férfias szórakozást.

Sportoltál korábban valamit?

18 éves koromig igazolt sportolóként fociztam, de a katonaság miatt abbahagytam. Azóta semmi sport nem volt az életemben.

Nehéz volt a kezdés?

Az első TRX óra után egy hétig szinte nem tudtam mozgatni a karom, olyan izomlázam volt. De ha már elkezdtem nem adhattam fel! Az izomláz elmúltával újra hozzáláttam az edzéshez, és hétről hétre egyre jobban élveztem. Vannak azóta is olyan kemény edzések, amelyek néhány napos izomlázat okoznak,  de ennek most már inkább örülök, mert így legalább érzem, hogy megdolgoztam a testem.

Miért pont a TRX-et választottad? (mit szeretsz a TRX-ben?)

A konditeremben nem éreztem jól magam, nem igazán tudtam mit kezdjek magammal, ezért inkább nem is mentem. Ekkor jött képbe a „csoportterápia” mint lehetőség. Elsőnek a TRX-et próbáltam ki, és ott is ragadtam az órákon. Ebben nem kis szerepe volt az edzőknek, Dórinak és Tominak. Nagyon tetszett, hogy változatosak edzések, teljesen ki tudok kapcsolni erre az egy órára.

A TRX nagyon változatos, egy jó edzésen folyamatosan változnak a gyakorlatok, van ami az erőt fejleszti, van ami az állóképességet, van ami mindkettőt. Egy jó edző összetartja a csapatot, jó hangulatot teremt, és úgy variálja a gyakorlatokat, hogy ne legyen üresjárat és unalom. Óra közben nagyon kell figyelni a mozdulatokra, ez leköti a figyelmem, ezért ez a sport szellemileg is felfrissít.

Hányszor sportolsz egy héten? Mennyi lenne szerinted ideális?

Kétszer-háromszor megyek TRX-re, és néha eljárok futni - de ez még fejlesztés alatt van. Nem tudom mennyi lenne az ideális, de én ennyitől érzem jól magam.

Érdekes, hogy korábban is próbálgattam futni, de fájt a térdem. Valószínűleg a túlsúly és az életkorom miatt. Mostanra a térdfájás elmúlt. Ez biztosan a testsúly csökkenésnek is köszönhető és annak, hogy az instabil TRX-es gyakorlatok hatására megerősödtek a térdszalagjaim. Bármi is történt, élvezem a helyzetet!

Mi az amit megváltoztattál az étkezéseiddel kapcsolatban?

Korábban egyszer ettem bőségesen és az édességet sem vetettem meg. Most naponta 4-5 alkalommal eszem, kis adagokat. Kerülöm a magas szénhidráttartamú ételeket, mint pl a finomított lisztet, cukrot, burgonyát, rizst.

Nagyon fontosnak tartom, hogy édesség helyett gyümölcsöt fogyasztok. Korábban nem ettem sok gyümölcsöt, de szépen lassan rászoktam a fogyasztásukra és most nem tudok egy napot sem nélkülük  elképzelni. Az őszi időszak különösen kedvező, mert nagyon sok finom és édes gyümölcs elérhető: alma, körte, szőlő, így nem hiányzik az édesség. De ha mégis, befalok egy csokis Update pudingot.

Az étkezés változása főleg a feleségemtől jött, ő volt az aki beleásta magát az egészséges étkezés „rejtelmeibe”és olyan ételeket kezdett főzni, melyek nem csak finomak, hanem egészségesek is. Ez nagyon sokat segített, mert szerintem az étrend szerepe 60-70%-os a fogyásban és a többi 30-40% függ a mozgástól. Egyedül nehéz lett volna annyi mindent megváltoztatni, mivel azonban mind a ketten motiváltak voltunk, így sokkal könnyebb volt.

A barátaid, ismerőseid észrevették a változást?

Milyen érdekesek vagyunk mi magyarok! Azt kérdezték beteg vagyok-e.

Mi a terved? Meddig szeretnél még fogyni?

Nem tervezek további fogyást, szeretném ezt a súlyt tartani, az állóképességemet növelni. Ha maradok ennél az étrendnél és a mozgásnál, akkor a testem még alakulni fog, a zsír lassan eltűnik, és a helyére izom kerül. Úgy gondolom, hogy tudok még úgy is fejlődni, hogy a súlyom nem nagyon változik.

Milyen tanácsot adnál azoknak, akik hasonló változást szeretnének elérni?

A halogatás a tettek halála! Vágjanak bele mielőbb. Én magam is 43 évesen kezdtem bele, és már fél év elteltével elmondhatom, hogy sokkal jobb a közérzetem, jobban kezelem a stresszhelyzeteket. Mára elmúltak a refluxos tüneteim, amit évekig húzódó orvosi kezelések sem tudtak rendbe hozni. …és két számmal kisebb ruhát hordok.


Szabadulj meg Te is a súlyfeleslegtől! Várunk a Jógaliget és Fitness Stúdióban (Erzsébetligeti uszoda, 1165 Bp, Újszász u. 106-108) szuper fogyasztó edzésekkel: TRX, Spinning, Hot Iron, Hot jóga órák, stb.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jogaliget.blog.hu/api/trackback/id/tr755608937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása