HTML

Jógaliget blog

Ebben a blogban a Jógaliget és Fitness Stúdió munkatársai (Timka, Ákos és Ádám) írnak a sportos életről. Van itt mindenféle info jógáról, TRX-ről, Spinningről és más sportokról. www.jogaliget.hu

Friss topikok

  • kudné: Szuper ez a cikk! Én nem rég találtam rá a TRX-re ami nagyon bejött nekem még akkor ha nem "tökéle... (2017.01.23. 15:55) Neked is jó lehet a TRX?
  • Bálintné Nagy Zsófia: Tetszett a cikk, hasonlóan az "itt fáj, ott fáj" miatt jógázom egyre többet. A gerincjóga nagyon j... (2013.04.02. 18:35) 6 ok, amiért egyre népszerűbb a jóga
  • Téltábornok: Köszönöm a tippeket,és válaszokat!Ha lesz egy kis időm, akkor mindenképp elmegyek dokihoz, már sze... (2013.01.22. 00:38) Gerincfájás? Itt a megoldás - 2. rész

2013.10.20. 21:05 JuhaszAk

Ilyen egy aktív szombat!

Durva szombatom volt, de nagyon büszke voltam magamra, amikor túl voltam rajta. Reggel 10 órára mentem a Jógaligetbe, mert Dóri megüresedett TRX edzői helyére keres(t)ünk oktatót. Pár nappal ezelőtt Ádám találkozott edző jelöltünkkel – Anitával - akivel kölcsönösen felmérték egymást, majd miután mindketten úgy döntöttek, hogy jöhet a második kör, ott léptem én a képbe.

Anita szombaton próba órára érkezett hozzánk és én voltam kijelölve az óra felmérésére. Némi aggodalommal érkeztem, mert három hete megint előjött a szokásos derékfájásom. A Jógaliget Napon edzettem még egy jó kemény TRX-et, majd követező napon éreztem, hogy valami nem ok a hátammal. Ekkor még nyomtam tovább az edzéseket, de rosszabbodott a helyzet, ezért leálltam a kemény edzéssel és csak jógáztam és pihentettem a túlerőltetésből begyulladt izmokat. Ez használt, de egy ilyen makacs gyulladás után még óvatosan kellene edzenem, amit egy csoportos TRX órán elég nehéz megoldani.

A TRX óra előtt ráadásul azt mondtam Anitának, hogy nyugodtan tarthat erős edzést, mert a Jógaligetbe kemény fiúk és lányok járnak. Ezt azért tettem, mert az a tapasztalatom, hogy egy új edző általában óvatosabb és lazább órát tart, de ennek az a hatása, hogy a vendégek megjegyzik óra után, hogy nem volt elég kemény az edzés.

Ezért mondtam Anitának, hogy nyugodtan keménykedhet és ő tényleg ezt tette. :-] A pulzusom már a bemelegítésnél kilőtte magát és úgy is maradt az óra végéig. Ezeket az adatokat a Polar profilomból szedtem le:

 Névtelen_6.jpg

Névtelen2_3.jpg

153-as átlagpulzus, 171-es maximum és 51 percből 50 percet a Fit zónában edzettem. :-] Amikor én csinálok magamnak edzést, akkor kb 140-145 körül van átlag pulzusom, szóval ez volt az utóbbi hónapok legkeményebb TRX edzése volt.

Anita kemény gyakorlatokat rakott össze, csináltunk például egy olyan 12 perces erősítő-kardio blokkot, ahol három gyakorlatot kapcsolatunk össze létrában: guggolás felugrással, fekvőtámasz és mély evezés. Első körben 6 ismétléssel, utána körönként 2-2-vel emeltük az ismétlésszámot. A legjobbak 15 ismétlésig jutottak. Ez nagyon kemény menet pihenés nélkül… Edzés közben néztem a mellettem edzők arcát és bár szenvedtek mint állat (én is), de keményen tolták a szekeret. Nagyon büszke voltam magamra és rájuk is.

Edzés után láttam, hogy mindeki elfáradt. Szerintem senki sem volt még a csapatból ilyen kemény TRX edzésen de ahogy láttam a tekintetek büszkék voltak a kollegák a teljesítményükre. :-]

Edzés után beszéltünk egyet Anitával, és megbeszéltük, hogy legközelebb nem kell ennyire pörgetni a dolgot, mert amit ő kemény edzésen ért, arra én azt mondom, hogy NAGYON kemény. Megbeszéltük a részleteket és október 18-tól péntekenként este 7-től Anita tart majd órát a Jógaligetben. Örülök, hogy olyan profi oktató csatlakozik hozzánk!

TRX után rohantam a belvárosba, ahol német órám volt. Előtte ebéd a szokásos vegetáriánus helyen, majd 2 óra németezés. Az edzés hatására felgyorsul keringésem és felszabaduló endorfin hatására az első 1 óra nagyon jól ment, majd jött az összeesés, és a második órában már nagyon szét voltam csúszva. :-/

Nachdem die Deutsch Lektion ich sehr schnell ins Jógaliget fahren musste, mivel én tartottam a meghirdetett TRX kezdő órát. Az októberi nyár nem tett jót a jelentkezésnek, mert összesen 5-en jöttek el.  Az utolsó TRX kezdő órát valamikor télen tartottam, akkor majdnem teltházunk volt. Ennyit jelent a jó idő, de nem is csodálkozom, mert a városban mindenütt pólóban sétáló embereket láttam, aki tolták a babakocsit, vagy fagyit nyaltak. Sokan kimentek egy kicsit a természetbe, mert mindenki tudja, hogy ez az októberi jó idő nem fog örökké tartani...

A kezdő TRX órára alap gyakorlatsort állítottam össze azért, hogy az újoncoknak legyen lehetőségük az alap TRX-es mozgásokat begyakorolni. Vegyes társaság jött össze (mint általában) volt aki jobb kondiban volt, és volt aki régen nem sportolt. Abban a résztvevők nem különböztek, hogy mindenki kitartóan dolgozott.

Az normál 1 órányi mozgásanyagot kicsit széthúztam, hogy  több idő legyen pihenni. Erre láthatóan szükség is volt. Közel 3 év TRX-el a hátam mögött hajlamos vagyok elfelejteni, hogy egy kezdőnek mennyire kihívóak a TRX-es gyakorlatok, pedig én is küzdöttem az első hetekben-hónapokban...

Különösen a földön végzett statikus kitartások, lábhúzások mennek nehezek egy kezdőnek, mert ilyen helyzetben a teljes törzsizomzat dolgozik és ha valami ezekre az izmokra nem edzett korábban, akkor bizony hamar rájön, hogy mennyire nehéz egy fekvőtámaszt 60 mp-ig kitartani az instabil TRX-ben.

Az edzés végére mindenki elfáradt, de azért betettem egy 8 körös, 4 perces Tabatát. Szuper volt látni, hogy mindenki az utolsó pillanatig tolja a guggolásokat és haspréseket! Az utóbbi időben egy MP3-as tabata zenét használok ehhez a gyakorlathoz (Tomitól származik az ötlet) és az időre változó, pörgős zene hatására sokkal jobban tolja végig mindenki ezt a gyilkos 4 percet az edzés végén, mintha én számolnám az eltelt időt.

Este 6-ra végeztem a Jógaligetben, ekkor már csak arra volt erőm, hogy haza vánszorogjak és ledőljek egy kicsit pihenni. Jó kemény nap volt, saját edzés kipipálva, német gyakorlás is megvolt és még egy TRX órát is tartottam. Szombathoz képest elég kemény napom volt, de ha az ember tanul-sportol és vállalkozásban is dolgozik, akkor ehhez hozzá kell szokni. :-]

 

az írás az október 12-i szombatra vonatkozik, csak elfelejtettem kiélesíteni :-]

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jogaliget.blog.hu/api/trackback/id/tr445567727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása