HTML

Jógaliget blog

Ebben a blogban a Jógaliget és Fitness Stúdió munkatársai (Timka, Ákos és Ádám) írnak a sportos életről. Van itt mindenféle info jógáról, TRX-ről, Spinningről és más sportokról. www.jogaliget.hu

Friss topikok

  • kudné: Szuper ez a cikk! Én nem rég találtam rá a TRX-re ami nagyon bejött nekem még akkor ha nem "tökéle... (2017.01.23. 15:55) Neked is jó lehet a TRX?
  • Bálintné Nagy Zsófia: Tetszett a cikk, hasonlóan az "itt fáj, ott fáj" miatt jógázom egyre többet. A gerincjóga nagyon j... (2013.04.02. 18:35) 6 ok, amiért egyre népszerűbb a jóga
  • Téltábornok: Köszönöm a tippeket,és válaszokat!Ha lesz egy kis időm, akkor mindenképp elmegyek dokihoz, már sze... (2013.01.22. 00:38) Gerincfájás? Itt a megoldás - 2. rész

2013.01.15. 21:35 Tmk

Kezdő jógás naplója - 3. rész

Címkék: fogyás jóga jógaliget kezdő jógás naplója

Az öltözőben találtunk egy borítékot, amire címzettként az volt írva, hogy "Jógaliget". A boríték pár kézzel írt oldalt tartalmazott egy ismeretlen vendégünktől. Mivel a címzettek mi vagyunk, ezért bátorkodunk közzétenni ezeket az érdekes gondolatokat.

Ma valahogy nem volt kedvem elindulni jógázni. Annyi minden jött össze a munkahelyemen, egész nap rettenetes nagy problémákat oldottam meg, ezért úgy éreztem, csak egy kis egyedüllét segíthet. Igen ám, de a barátnőmnek megígértem, hogy elkísérem. Én lelkesítettem fel, hogy a Hot Jógát neki is érdemes kipróbálnia. Nem hagyhattam cserben!

Kevesebb lelkesedéssel, az egész szörnyű napommal a fejemben érkeztem meg az esti órára. Barátnőm már várt, lelkesen toporgott az öltözőben, és rá volt készülve, hogy majd ma leadja azt a +10 kilót. Persze, mintha ez így menne egy 90 perces óra alatt ;-). Tudom hogy szegény kipróbált már mindent hogy lefogyjon, hátha majd most sikerül.

Rutinosan választottuk ki a matracokat, ma már beljebb húzódtunk a melegítők alá, hogy kicsit megérezzük a szauna-feelinget. Barátnőm helyeselt, "a meleg segít a fogyásban" mondta. Vagy esetleg elájulunk félúton – ezt gondoltam én.

Elkezdődött az óra eleji csendben ülős szeánsz, amit eddig nem nagyon értettem. Biztos jobban mennek a gyakorlatok, ha 10 percig kifeszített háttal ülök... Formásodni jöttem, nem üldögélni. Amikor azt mondta az oktató hogy lélegezzem ki a napi problémákat akkor tényleg megpróbáltam. Csak az a baj hogy annyi minden volt a fejemben, még végig sem tudtam gondolni, hogy mi mindent kellene kilélegeznem, amikor már nyitni kellett a szemeket.

Felálltunk, és elkezdtük a nehezebb gyakorlatokat. Éreztem, hogy nem vagyok igazán formában, és elkezdtem beosztani az energiámat. Félgőzzel csináltam, hogy a végéig bírjam. Az egylábas gyakorlatok szánalmasan mentek. Akármivel próbálkoztam, már dőltem is el. Megpróbáltam, hogy csak egy pontra figyelek, így már kicsit jobban ment.

Az egyik harcos póznál – képzeljétek, már tudom a nevét :D – odajött az oktató, és sokkal jobban behajlította a térdem, és magasabbra emelte a kezem, és még a csípőmön is alakított. Ezek után úgy hagyott "beállítva". Remegett az egész testem, csak arra tudtam koncentrálni, hogy kibírjam a gyakorlat végét. És már jött is a következő gyakorlat és az volt a furcsa, hogy elkezdtem erősnek érezni magam. Ez az, hiszen kibírtam teljes erőbedobással is, és még utána a másik oldalra is! Az utolsó egyensúlyos gyakorlatnál csak arra koncentráltam, hogy mindent beleadjak, tökéletes legyen. És képzeljétek, sikerült! Nem emlékszem arra hogyan, de nem estem el, nem kellett letenni a lábam, hanem álltam, mint a cövek.

Amikor az óra közepén megálltunk egy kicsit pihenni, összenéztem a barátnőmmel. Szegény úgy nézett ki, mint aki most jött egy vizespóló bajnokságról, de mosolygott. Örültem vele. 

Az félidős pihenés előtt a terem másik végéből beszélgetést és nevetést hallottam, és rájöttem, hogy nagyon zavar. Miért jön valaki jógázni, aki röhögcsélni akar? Egy pizza és egy pohár bor mellett lehet beszélgetni és nevetni, de egy jóga órán ez elég zavaró.

girlfriends.jpg

Amíg a földön feküdtem, azon gondolkodtam, hogy miért mentek jól a gyakorlatok. Rájöttem, hogy csak magamra figyeltem és ez segített. Az egyensúlyozás is azért ment jól végül, mert semmire sem gondoltam. Annyira lekötött a gyakorlat kivitelezése, hogy kiesett az egész nap a fejemből! Kár, hogy a beszélgetés és a nevetés kibillentett...

Az óra második fele is jól ment. Több olyan gyakorlat is volt, amire ráéreztem, és tényleg szépen sikerült megvalósítani ezeket is. Kaptam is az óra végén dicséretet is érte. A relaxáció pedig egyszerűen priceless. Annyira elfáradtam, szerintem már akkor aludtam amikor a hátamra feküdtem ;-). De az oktató azt mondta az óra után, hogy biztosan nem aludtam, mert akkor nem hallottam volna amikor ébredésre hívott, és ebben igaza van. De hogy nagyon pihentem, az biztos!

Hát egyszerűen fantasztikus volt ez az óra! Ezt a napló bejegyzést elteszem magamnak, hogy ha legközelebb nem lesz kedvem elindulni, akkor erőt adjon és emlékeztessen erre a jó élményre ;-).

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jogaliget.blog.hu/api/trackback/id/tr715020014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása