HTML

Jógaliget blog

Ebben a blogban a Jógaliget és Fitness Stúdió munkatársai (Timka, Ákos és Ádám) írnak a sportos életről. Van itt mindenféle info jógáról, TRX-ről, Spinningről és más sportokról. www.jogaliget.hu

Friss topikok

  • kudné: Szuper ez a cikk! Én nem rég találtam rá a TRX-re ami nagyon bejött nekem még akkor ha nem "tökéle... (2017.01.23. 15:55) Neked is jó lehet a TRX?
  • Bálintné Nagy Zsófia: Tetszett a cikk, hasonlóan az "itt fáj, ott fáj" miatt jógázom egyre többet. A gerincjóga nagyon j... (2013.04.02. 18:35) 6 ok, amiért egyre népszerűbb a jóga
  • Téltábornok: Köszönöm a tippeket,és válaszokat!Ha lesz egy kis időm, akkor mindenképp elmegyek dokihoz, már sze... (2013.01.22. 00:38) Gerincfájás? Itt a megoldás - 2. rész

2013.03.31. 07:02 JuhaszAk

Jógafesztiválon jártam, csomó jógást láttam, meg akartak nyújtózni, szabad-e fotózni?

Címkék: jóga jóga fesztivál

Timka egy héttel a jóga fesztivál előtt jelezte, hogy bizony nekünk is ott a helyünk a jógások között. kell. Nem volt ellene kifogásom, mert régen voltunk utoljára ilyen jógás rendezvényen és a hosszú hétvégébe belefér egy kis kirándulás a belvárosba.

A reggeli indulást nem siettük el, ezért 11 óra után néhány perccel érkeztünk az Akvárium klubba, mely az Erzsébet téren található a mesterséges tó alatt. A színpadon folyt már egy bemutató, bent pedig éppen hangoltak gerincjógára. Timka beszaladt Kádár Zoltán workshopjára, én pedig lehangoltam láttam, hogy a helyekért bizony küzdeni kell. Ez nem újdonság, az ilyen fesztiválok jógások ezreit vonzzák, és eddig még mindegyik hely kicsi lett az éppen aktuális jóga fesztiválnak.

Mivel a gerincjóga órán már egy fél matracot sem lehetett letenni, ezért inkább kameráztam és bóklásztam egy kicsit a helyszínek között. Összesen 4 helyen lehetett jógázni, a legnagyobb teremben a klasszikus irányzatok kaptak helyet, itt kb 150 embert fért el hering üzemmódban, az alkalmazott jóga színpad előtt további kb 100-120 jógás fért el és volt két kisebb helyszín is. Bántam, hogy egyszerre nem tudtam több helyen lenni, mert a bemutatókra is kíváncsi voltam és én is akartam egy kicsit mozogni.

A gerincjóga végén átöltözve vártam a felszabaduló helyekre, és számításom be is jött, mert volt egy kis körforgás, amit lehetővé tette, hogy gyorsan ledobjam a matracom. Először a Bikramosok bemutatóját csináltam végig, utána a Németh Gergő haladó gerincjóga óráját.

A szokásos jóga érzésem nem kaptam meg, úgy éreztem magam, mint egy kiállító teremben, ahol én vagyok az egyik látványosság. A matracok körül legalább 100 ember állt és folyamatosan kattogtak a gépek. Próbáltam kizárni a külvilágot, de így sem volt "igazi" a gyakorlás. A két óra jó volt arra, hogy egy kicsit megnyújtóztassam magam, de azt hiszem legközelebb nem azzal a szándékkal megyek ki az ilyen rendezvényre, hogy én is beszálljak gyakorolni.

Jógafesztivál_2013_03.jpg

ez nem a mi képünk, hanem © mark tamas készítette, csak rajta vagyunk

A második órát Timka is velem nyomta (megtalálsz minket a képen?), a haladó gerincjóga után én kiszálltam, ő még maradt a Jantra jóga órán. Szerencsém volt, mert a bemutató színpad előtt szabadult egy frankó babzsák fotel, oda ledobtam magam és végignéztem Herczeg Angi és Pákh Anna flow jóga bemutatóját. Nagyon ügyesek voltak a hölgyek!

Ahogy ott ültem a színpad előtt azt vettem észre, hogy a nézők fele turista volt. Ez nem csoda, mert az Erzsébet tér a város közepe, ide biztosan minden hozzánk látogató külföldi eljön legalább egyszer. Közben a nap is kisütött kb 15 percre, és az infra melegítők alatt tényleg tavasz lett egy időre, amit a városnézésben megfáradt látogatók is örömmel fogadtak. Ők is hevertek a babzsákokon, nézték a bemutatókat és lelkesen tapsoltak. Belegondoltam, hogy milyen jó feeling lenne mondjuk Barcelonában vagy Prágában betévedni egy ilyen rendezvényre.

Azt nagyon sajnálom, hogy Diószegi Ádám bemutatóját nem vettem fel végig, mert szuper kemény és szuper látványos volt. Én neki adnám a nap különdíját, ha lenne ilyen.

Névtelen_3.jpg

Összeségében pozitív volt a benyomásom, van egy csomó minden amit javítani lehetne a rendezvényen, de ha arra vágysz, hogy új benyomásokat kapj, vagy ismerkedni akarsz a Bp-en elérhető irányzatokkal, akkor bátran látogass el a következő rendezvényre. Ha jól sejtem ősszel lesz a következő.

Készítettem egy amatőr videót a napról, ezt szerintem többet mutat egy leírásnál. Nagyon ne verjétek a fejem, régen videóztam, bele kell megint jönnöm. :-]

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jogaliget.blog.hu/api/trackback/id/tr15185201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása