HTML

Jógaliget blog

Ebben a blogban a Jógaliget és Fitness Stúdió munkatársai (Timka, Ákos és Ádám) írnak a sportos életről. Van itt mindenféle info jógáról, TRX-ről, Spinningről és más sportokról. www.jogaliget.hu

Friss topikok

  • kudné: Szuper ez a cikk! Én nem rég találtam rá a TRX-re ami nagyon bejött nekem még akkor ha nem "tökéle... (2017.01.23. 15:55) Neked is jó lehet a TRX?
  • Bálintné Nagy Zsófia: Tetszett a cikk, hasonlóan az "itt fáj, ott fáj" miatt jógázom egyre többet. A gerincjóga nagyon j... (2013.04.02. 18:35) 6 ok, amiért egyre népszerűbb a jóga
  • Téltábornok: Köszönöm a tippeket,és válaszokat!Ha lesz egy kis időm, akkor mindenképp elmegyek dokihoz, már sze... (2013.01.22. 00:38) Gerincfájás? Itt a megoldás - 2. rész

2013.02.06. 11:04 JuhaszAk

Januári verejték

Címkék: jóga trx jógaliget TRX itthon hot flow jóga

Január eleje óta vezetek egy táblázatot, és abban összesítem az edzéseimet. Tavaly ilyet nem csináltam, de valamikor év végén eszembe jutott, hogy jó lenne tudni mennyi és milyen edzésen voltam az évben.

A januárban vezetett táblázatom alapján szépen látszanak a szokásaim.

Hot jóga 1. sorozat   4     42%
Hot jóga flow   8
jóga - én tartottam   3
egyéb jóga   1
TRX (csoportos)   6    27%
TRX otthon   3
pihenőnap   8    24%
Összesen   33   100%

 

Az év első hónapjában összesen 13x jógáztam és 3 jóga órát tartottam. Az adatok alapján a Hot Flow órákat szeretem jobban, mivel az órák 66%-a ez volt, a maradék 33% Hot jóga 1. sorozat. Januárban egyszer voltam más stúdióban jógázni. A vendégeskedésnek dupla haszna van: új oktatókat és új jóga órákat ismerek meg és olyan ászanákkal is találkozom, melyeket nem szoktam gyakorolni.

Összesen 5 Jógaligetes TRX órán voltam, és 1 egy TRX oktatói továbbképzésen, ami simán kijön egy teljes TRX órának. Otthon 3x edzettem. A szorgalmasan vezetett adatok alapján azt látom, hogy csak a hónap elején sikerült rendszeresen edzenem otthon. Január elején még kipihent voltam a karácsonyi szünet miatt, de aztán beindult a munka és nagyon sokat dolgoztam. Az otthoni TRX-ek elmaradtak, mert szükségem van néhány szabad estékre, amikor lazítok, vagy németet/angolt tanulok. Ezzel a két nyelvvel szeretnék haladni idén.

tumblr_lx8abodcC31qh3ocgo1_500.jpg

 

Januárban két kisebb „sérülés” akadályozta az edzésem, a hónap elején érzékeny volt a derekam a december végi húzodzkodásoktól. Ez is közrejátszott abban, hogy januárban inkább jógáztam. Amikor elkezdem érezni a derekamban az ismerős kényelmetlen érzést, akkor mindig a kisebb terhelést jelentő jóga felé fordulok.

A másik sérülés gyorsan jött és gyorsan ment: a hónap közepén egy Flow órán bemelegítés nélkül elkezdtem nyomni a chaturangákat, és a bal könyököm fájni kezdett. Pár nap alatt rendbe jöttem, de a bal könyökömre jobban kell vigyázni, ami a 10-15 évvel ezelőtti konditermi edzés miatt sokkal érzékenyebb mint a másik kezem. Ezért óvatosságból csak a hónap végén kezdtem el megint TRX órákra járni, de akkor keményen belehúztam.

Mindent figyelembe véve elégedett vagyok a januárral, a sok szellemi munka mellett is sokat edzettem, és csak a napok 25%-án nem mozogtam. Azt már korábban is megfigyeltem, hogy ha sokat dolgozom, akkor védekezésül sokat is edzek. Inkább kifárasztom magam a konditeremben, mint "pihenésként" otthon tespedjek a számítógép előtt. Az edzés kikapcsol és feldob és jobban is alszom edzésnapokon.

Egy veszélyt észrevettem! A táblázat sajnos teljesen objektív és nagyon nem szeretem azt látni, hogy üresek a napok egymás után. Nem szeretem a negatív motivációt, ezért oda kell figyelnem miért edzek. Ha azért, hogy fittebb legyek vagy hogy az edzés megnyugtasson, akkor OK. Ha azért, hogy ne maradjon üresen a táblázat, akkor inkább befejezem a vezetését. Meglátjuk…

Egy ötlet: ha neked gondot okoz az, hogy időnként vagy gyakran kihagysz edzéseket, akkor vezess táblázatot és tűzd ki a hónap elején, hogy hányszor és milyen gyakran akarsz edzeni járni. A papír neked is igazat fog mondani! :-]

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jogaliget.blog.hu/api/trackback/id/tr745060838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása