HTML

Jógaliget blog

Ebben a blogban a Jógaliget és Fitness Stúdió munkatársai (Timka, Ákos és Ádám) írnak a sportos életről. Van itt mindenféle info jógáról, TRX-ről, Spinningről és más sportokról. www.jogaliget.hu

Friss topikok

  • kudné: Szuper ez a cikk! Én nem rég találtam rá a TRX-re ami nagyon bejött nekem még akkor ha nem "tökéle... (2017.01.23. 15:55) Neked is jó lehet a TRX?
  • Bálintné Nagy Zsófia: Tetszett a cikk, hasonlóan az "itt fáj, ott fáj" miatt jógázom egyre többet. A gerincjóga nagyon j... (2013.04.02. 18:35) 6 ok, amiért egyre népszerűbb a jóga
  • Téltábornok: Köszönöm a tippeket,és válaszokat!Ha lesz egy kis időm, akkor mindenképp elmegyek dokihoz, már sze... (2013.01.22. 00:38) Gerincfájás? Itt a megoldás - 2. rész

2012.12.30. 17:37 JuhaszAk

Harc a karácsonyi kilók ellen

Címkék: húzódzkodás funkcionális edzés TRX itthon gyilkos bejgli

Nagyon vártam már az ünnepeket. Nyár óta nem voltam szabadságon, és bár volt két négy napos pihi október végén és november elején, de azóta rengeteget dolgoztam, így decemberre már nagyon fáradttá váltam. Az utolsó előtti hét volt a legrosszabb, mert akkor még nagyon távolinak tűnt a karácsony, de az utolsó hétre már egészen jó kedvem lett. A benti hajtás még ekkor sem csökkent, és egészen az utolsó napokig keményen dolgoztunk, de a célegyenesbe érve már éreztem, hogy a pihenés ideje is hamarosan eljön.

[úgy érzem egy kis magyarázatra szorul a dolog: a Jógaligetet mellett van egy főállásom egy nagy pénzügyi szolgáltatónál, ahol az időm java részét töltöm.]

Így megváltásként érkezett a karácsony, és a karácsony utáni, de még újév előtti pár nap, amikor lehet egy kicsit lazítani és pihenni. Most mindenre jut idő, nem csörög reggel az ébresztő, Jógaligetes dolgokkal is foglalkozom nap közben, majd még délelőtt vagy kora délután tanulok egy kis németet. Jutott idő egy kis vásárlásra, voltunk moziban és egy könyvet is majdnem elolvastam.

Arra is jut idő minden nap, hogy otthon vagy a Jógaligetben mozogjak. Nyáron nem volt gond az otthoni edzéssel, mert a teraszon van egy kialakított TRX helyem. Tavasztól őszig hetente legalább 1x kitelepültem a teraszra, benyomtam egy kis zenét, és pihenés közben néztem a kertet meg az eget. Szeptemberben sajnos érezhetően rövidülnek a napok és este egyre hamarabb sötét és hűvös van kint. Ezért készültem rá egész évben, hogy egy húzódzkodó rudat szerelek fel a lakásban, de sosem jutott eszembe a dolog amikor lett volna időm, vagy éppen nem volt kedvem egy lakatos után rohangálni.

Timka mentette meg ezt a tervet, mert karácsony előtt röviddel a Decathlonban jártunk és kedvesem kiszúrt egy olyan menetes rudat (BT200 a cikkszáma), amit korábban még sosem láttam az áruházban. Nagyon megörültem, mert baráti áron és különösebb utána járás nélkül jutottam hozzá ehhez a masszív eszközhöz. A hosszabb rúd ára 7590 Ft volt, de pl egy gagyi ajtóra szerelhető változat kb 10-12e Ft-ba kerül az Intersportban vagy a Hervisben.

Ez a rúd full acél, szivaccsal van borítva, egészen 120 centi szélesre lehet széttekerni, és ha jól meghúzza az ember a szerkezetet, akkor fúrás és faragás nélkül is megáll két fal között. Biztos ami biztos azért befúrtam két csavart és azóta van egy frankó indoor TRX edzési helyem a folyosón.

Mostanában abszolút belefér az itthoni lazításba, hogy előkapjam a TRX hevedert és toljak egy laza órás edzést. Az itthoni TRX azért nem tökéletes, mert nyáron megfigyeltem, hogy a magányos edzés nekem nem olyan hatékony, mintha elmennék egy normál TRX órára. Az intenzitással nincs gond, mert interval stoppert használok, de észrevettem, hogy SOKKAL unalmasabb így edzeni. Az óra ketyeg, senki sem szól hozzám és a harmadik alkalom után nyomom a megszokott köröket, azaz már nem gondolkodok új gyakorlatokon. Ezért a saját edzés mellett már nyáron is bejártam TRX órákra a Jógaligetbe, mert ott jobb a társaság és nem nekem kell új gyakorlatokon gondolkodni, Tomi és Dóri megteszik ezt helyettem is. :-]

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy eredetileg azért vettem a rudat, hogy húzódzkodjak, de ezen a fronton hosszabb harcra számítok. Ez is folyamatban van, de egyelőre korai lenne erről beszámolnom. Annyi biztos, hogy a Jógaligetes TRX órákon több az állóképességi gyakorlat, itthon nem ugrálok, hanem izolált gyakorlatokat végzek, mint az evezés, bicepsz, fekvőtámasz. Az a célom, hogy húzódzkodásban fejlődjek, ehhez pedig funkcionális izomra van szükség.

Végezetül berakom kedvenc TRX-es képem. Ebben a képben benne van minden ami nekem a TRX-ben fontos. Nem kötött "gyúrós", hanem száraz, funkcionális izomzat, kockahas (egyszer majd talán...) és távolba révedő álmodozó tekintet ami azt mondja: na nyomjunk még egy 10x1 perces intervallt, utána jöhet egy kis Nietzsche összes lazításképpen.

 1300530829_trx.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jogaliget.blog.hu/api/trackback/id/tr204988059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása